Beste,

nederlandVanochtend kwam ik je weer tegen. Toen je langs mijn kind van 8 jaar oud fietste en hem een vuile blik gaf, verdiende je al een kopstoot. Gelukkig voor jou dat het wetboek van strafrecht ons anders leert. Maar het is tijd dat iemand je fatsoen bijbrengt.

Wat wil je eigenlijk? Je identiteit? Is dat je witte huidskleur? Ben je daarom zo gefrustreerd of kan je het niet meer handelen dat mensen kritiek hebben op je jaarlijkse slavenfeestje, je cultuur, je geschiedenis? Ben ik je ongewenst aan het wakker prikken?

Wat heeft die Turk van 70 jaar oud je misdaan? Per ongeluk je land opgebouwd of je toiletten schoongemaakt? Oh ik begrijp het; omdat ie geen vloeiend Nederlands spreekt, wil je hem het land uit hebben. Had je niet eerder kunnen bedenken dat toiletpotten niet terug praten?

Je vergeet dat mijn inzichten, mijn culturele achtergrond en mijn geschiedenis een toegevoegde waarde is voor die van jou. Met mijn twee universitaire masters zorg ik ervoor dat het gemiddelde onderwijsniveau van het land stijgt, omdat jouw niveau nodig gecompenseerd moet worden. Kijk om je heen, of pak een boek en lees. Zonder mij en al die mensen die je dagelijks bespot en vernedert om hun huidskleur, heb je geen identiteit vriend, zonder ons had je nooit kunnen bestaan. Besef je dat?

Zie je, je frustraties, je ideeën over het leven hebben je ouders en hun ouders je meegegeven. Daar zit de schimmel. Zij zijn de boemannen. Het eencellige geluid dat je regelmatig uitkraamt, is het resultaat van je walgelijke kortzichtigheid die je van je ouders hebt geërfd. Bij hen moet je zijn, hen moet je bestrijden.

Dus val niet de mensen aan die jouw land vooruit helpen, want dat is destructief. Je verpest niet alleen jezelf, maar ook mijn land. En daarom mag je iedere dag opnieuw tussen je vingers spuwen dat ik ondanks jouw vuile blikken in de vroege ochtenden hier nog sta. Je gebruikt me jarenlang als een stootkussen voor jouw onrealistische fantasie en mijn land lijdt er onder.

Ik ben jouw stupiditeit zat, ik wil je uit mijn land hebben. Je brengt mijn land schade toe door je opstelling in de samenleving. Je verpest het voor de meerderheid die dagelijks hard werken om er wat van te maken. Ik en miljoenen anderen kunnen jou niet langer tolereren. Jij bent een kauwgom onder mijn schoen. Jij moet weg! In naam van het vaderland: ga terug naar je hol en kom niet meer terug!

9 thoughts on “Beste,

  1. Pingback: Een zoon wordt onheus bejegend vanwege zijn huidskleur en zijn moeder schreef een open brief aan de dader |

  2. Beste,

    Ik vraag me af of je echt niet door hebt wat je hier doet of dat dit juist de hele opzet is van je stukje. Iemand geeft jouw kind een (in jouw ogen) vuile blik en je spuwt daarna de een naar het ander vooroordeel uit. Je kent deze man helemaal niet. Toch beschuldig je hem van frustraties en verkeerde opvattingen die zijn ouders hem hebben meegegeven. Je walgt van hem en je zou het liefst geweld toepassen. Tot slot mag hij het land uit. Wie is hier nu de gene met de frustratie en alle vooroordelen? Wie is hier nu de gene zonder tolerantie? Wie is hier nu kortzichtig en stupide? Nogmaals, ik hoop dat dit gewoon de opzet van je stukje was, anders heb je wel een enorme plank voor je kop.

  3. Ik begrijp er niets van om eerlijk te zijn. Heeft de man je aangesproken of iets gezegd? als je nooit met hem hebt gesproken lijkt het me dat je hem niet kent. Misschien heeft hij wel 3 Masters (alsof een opleiding hier enige toegevoegde waarde heeft) Je verhaal is zo onduidelijk en geeft zoveel frustratie aan dat ik niet denk dat je veel opleiding hebt. Iemand met 2 masters kan zijn of haar gedachten wel ordenen en een open brief schrijven die ter zake doet. Een opmerking als “zonder ons had je nooit bestaan” geeft aan dat je stuk niet echt van waarde is in de discussie over racisme. sorry.

  4. Pingback: Het racisme debat moet volwassen worden | guheraslanoglu

Leave a Reply

